محصولات کلینیک بتن ایران بخش ششم
نوشته شده توسط : admin

پودر آببند کننده بتن چیست؟

MTOSEAL G-25 سیستم آب بندی مطمئن و دائمی سطوح بتنی و یا مواد سیمانی برای کنترل رطوبت، نشت و یا فرار آب می باشد. تشکیل و توسعه کریستال های غیر محلول در داخل لوله های مویینه و ریز ترک ها باعث مسدود شدن دائمی آن ها شده و از عبور و نشت آب جلوگیری نموده و تا پایان عمر سازه آن را آب بندی می نماید.

MTOSEAL G-25 به صورت پودر عرضه می شود. در هنگام مصرف پودر آببند بتن را به شکل دوغاب تهیه و به طور مستقیم روی سطوح بتنی، بلوک و یا ملات سیمانی اجرا نمایید.

پودر خشک آن نیز برای خشکه پاشی در درز های اجرایی کاربرد دارد. همچنین حالت خمیری این محصول را می توان با ماله و یا کاردک روی سطوح ناصاف و یا روی سطوحی که تردد انسانی وجود دارد به کار برد. این خمیر همچنین برای پر کردن ناهمواری های سطح و یا پر کردن حفره ها و سوراخ های سطح بتن به کار می رود.

کاربرد پودر آب بند کننده بتن

رطوبت و آهک آزاد موجود در کاپیلار ها با مواد شیمیایی فعال در MTOSEAL G-25 واکنش داده و تولید کریستال های غیر محلول می نمایند. کریستال ها در عمق کاپیلار های بتن نفوذ کرده و آن را مسدود نموده و از عبور آب جلوگیری می نمایند و از طرفی اجازه عبور هوا و بخار را می دهند و راه تنفس سازه را باز می گذارند. مقدار نفوذ کریستال ها و توسعه آب بستگی به میزان فشردگی و میزان جذب سطحی بتن دارد ولی کریستال ها تا عمقی که آب وجود داشته باشد نفوذ می کنند. ایجاد آب بندی کامل پس از 5 تا 7 روز انجام می شود.
پودر آببند کننده بتن قابلیت آب بندی و تحمل فشار اسمزی مثبت و منفی دارد. بنابراین می توان آن را روی سطوح داخلی و یا خارجی اجرا نمود اگرچه بهتر است روی سطحی اجرا شود که تماس مستقیم با آب دارد.
زیرا تشکیل و توسعه کریستال ها را تسریع می نماید. پس از تکمیل مراحل مواد آب بندی بتن و تشکیل کامل کریستال ها مواد فعال موجود در MTOSEAL G-25 بی اثر می شوند و به محض حضور رطوبت بعدی دوباره فعال می گردند.

 

 

اجرای پوشش ضد اسید و محافظ شیمیایی چیست؟

در صنعت، بخش هایی وجود دارد که بتن تحت تاثیر مستقیم آب شور ( کیسون ها و آبگیرهای ورودی آب دریا در واحد های آبسازی کارخانجات پتروشیمی ) یا مواد خورنده و پسماندهای بیمارستانی و نفتی (تصفیه خانه های فاضلاب و سپتیک تانک های بیمارستان) و اسید و باز قوی ( تصفیه خانه های شیمیایی، واحد RO و ریور اسموز، سالن های تولید، محوطه پمپ های تزریق واحد خنثی سازی ، پایپ راک های لوله های انتقال یا مخازن ذخیره اسید و باز، سالن ها و ترنچ های سالن بخار نیروگاهها) قرار دارد.

انتخاب و نحوه اجرای پوشش ضد اسید مناسب ضد خوردگی نیازمند دانش گسترده ای در زمینه مقاومت شیمیایی مواد مختلف بر اساس شدت و ضعف میزان خوردگی و قدر اسید ها و باز هاست.

ترکیب ملات ضد اسید بر پایه فوران یا سیلیکات پتاسیم یا گروت های اپوکسی به همراه کاشی با لعاب ضد اسید، از قدیمی ترین روش های کنترل و محافظت در برابر اسید در کارخانجات ، پالایشگاه ها و پتروشیمی ها و نیروگاه هاست.

با زیر سازی مناسب بوسیله ی ملات ضد اسید و کاشی های ضد اسید ، می توان کفسازی محوطه انبار اسید یا مخازن ذخیره اسید را نسبت به خوردگی مقاوم کرد. عدم یکپارچگی ( وجود بند کشی برای سرامیک ) باعث می شود معایبی در طول بهره برداری وارد گردد.

 

 

تست غیر مخرب بتن چیست ؟

تست التراسونیک یا تست سرعت پالس های التراسونیک یک از انواع آزمایش های غیر مخرب برای سنجش میزان همگنی و مقاومت بتن می باشد. با انجام آزمایش التراسونیک ما می توانیم ضمن ارزیابی کیفی مقاومت بتن، به کیفیت دانه بندی در بتن در قسمت های مختلف و همچنین منحنی دانه بندی بتن دست پیدا کنیم. سرعت ثبت شده‌ی پالس در عبور از بتن می تواند به عواملی همچون طول مسیر، ابعاد نمونه آزمایشی، مسلح بودن یا نبودن بتن و میزان رطوبت موجود در بتن بستگی داشته باشد. شکل نمونه‌ی آزمایش غیر مخرب بتن معمولاً تاثیری روی سرعت پالس ندارد، مگر این که ابعاد نمونه از طول موج پالس های ارسالی کمتر باشد. مثلاً برای عبور یک فرکانس ۵۰ هرتزی، ابعاد نمونه‌ی آزمایشی نباید از ۸۰ میلیمتر کمتر باشند. سرعت عبور پالس ها از فلزات بسیار بالاست. به همین خاطر در بتن هایی که از میلگرد استفاده می کنند و اصطلاحا مسلح شده‌اند، سرعت بالای پالس می تواند مربوط به همین موضوع باشد. رطوبت یکی از شرایط محیطی است که به صورت مستقیم بر روی نتایج تست التراسونیک تاثیر دارد. رابطه‌ی آن هم با سرعت پالس مستقیم است به این معنی که هر چه رطوبت بیشتر باشد، سرعت پالس نیز به همان نسبت بیشتر خواهد بود. بنابراین در هنگام انجام تست التراسونیک، رطوبت باید از عواملی باشد که مورد اندازه گیری قرار می گیرد و در نتایج آزمایش لحاظ می شود. هم چنین در نحوه‌ی کیورینگ بتن نیز این موضوع باید حتما در نظر گرفته شود، چرا که در همین مرحله مشخص می شود که رطوبت بتن چه مقداری خواهد بود. دمای محیط نیز یکی از عوامل تأثیر گذار بر نتایج تست التراسونیک است و با سرعت پالس عبوری رابطه‌ی عکس دارد. یعنی هر چه دمای بتن و محیط بتن پایین تر باشد، سرعت پالس افزایش پیدا خواهد کرد. دلیل آن هم این است که با کاهش دما، اندازه‌ی فضاهای خالی موجود در بتن کاهش می یابد. فضاهای خالی از عواملی هستند که باعث کاهش سرعت پالس می شوند و هر چه اندازه شان بیشتر باشد، کاهش سرعت بیشتر خواهد بود. بنابراین با کوچک تر شدن این فضاها، میزان کاهش سرعت در آن ها کم می شود و در نتیجه با پایین آمدن دمای بتن، سرعت پالس عبوری از آن افزایش پیدا می کند.

 

آب بندی استخر و مخازن بتنی چگونه است؟

استخر و مخازن بتنی برای آب بندی کردن استخرها و مخازن آب، فرایندی ضروری در پروسه‌ی طراحی و ساخت آن‌ها می‌باشد. تماس آب با این سازه‌ها می‌تواند از طریق آب درون آن‌ها یا تماس آب زیرزمینی با آن‌ها صورت بگیرد، بنابر این ضروری است که آب بندی برایشان صورت بگیرد تا دوام و مقاومت بتن بر اثر تماس با آب لطمه‌ای نبیند. اگر در بتن ترک‌هایی هرچند کوچک و ریز وجود داشته باشد، آب یا بخار آب می‌توان از همان درز به بتن نفوذ کند و بتن را دچار مشکل نماید.

همیشه یکی از مهم ترین جنبه‌های استخرهای شنا، ظاهر و زیبایی آن‌ها بوده. در مورد استخرهای دیگر نظیر آببندی مخازن بتنی، مهم ترین جنبه‌ی آن‌ها بارهای وارد شده بر آن و تجهیزات موجود در آن‌هاست. برای برخی استخرهای خاص دیگر هم مانند استخرهای پرورش ماهی، حفاظت شیمیایی آن‌ها بر موارد فوق اضافه می‌گردد، چرا که موجودات زنده نیازمند به وجود آمدن شرایط شیمیایی خاصی در آب می‌باشند. در هر یک از این موارد، مصالح مصرفی جهت آب بندی استخرها متفاوت است و باید بر اساس کاربرد استخر آن‌ها را انتخاب نمود. متاسفانه هر گونه نقصانی در مراحل طراحی و ساخت استخر، منجر به عملکرد ناقص سیستم آب بندی و در نتیجه آسیب بر سازه‌ی مورد نظر است.

 

 

ملات نفوذگر آب بند کننده بتن چیست؟

ملات نفوذگر آببند کننده AQUAFIN-IC ماده ای تک جزیی، غیر آلی و پایه سیمانی می باشد. این ماده نفوذگر و کریستال شونده است و سازه های جدید و قدیمی بتنی را آب بندی کرده و از عمق محافظت می نماید. به طوری که حتی اگر پوشش صدمه ببیند، آب بندی بتن همچنان کامل باقی می ماند. بنابراین ملات نفوذگر آببند تنها یک پوشش نیست، بلکه در اثر واکنش اجزا تشکیل دهنده آن با رطوبت، ساختاری یکپارچه با بتن ایجاد کرده و توده مقاوم و بادوامی تشکیل می دهد.

 

 

پرایمر قیری چیست؟

پرایمری قیری بتن تشکیل یافته و مرکب از قیر، پلیمر و حلال مناسب است که به منظور افزایش چسبندگی در پوشش‌های محافظتی به کار می‌رود. در پرایمر قیری از قیر اصلاح شده و مواد افزودنی دیگر استفاده شده که چسبندگی خوبی میان پوشش و بتن به وجود می‌آورد. از پرایمر قیری برای همگون کردن و ایجاد پیوند میان لایه‌های مختلف استفاده به عمل می‌آید. پرایمر قیری مزایای فراوانی دارد که در این جا به ذکر مهم ترین آن‌ها می‌پردازیم. مهم ترین ویژگی آن این است ک در برابر عوامل خورنده فلز یا بتن مقاوم است. هم چنین میکروارگانیزم‌ها و موجودات زنده‌ی میکروسکوپی نمی‌توانند آسیبی به آن برسانند. هم چنین بر خلاف تصور نسبتاً عمومی، پرایمر قیری به هیچ وجه سمی نمی‌باشد. پرایمر قیری به رنگ مشکی است و حالت فیزیکی آن در دمای معمولی مایع می‌باشد. قیمت انواع پرایمر بتن برای خرید پرایمر بتن مانند قیمت پرایمر قیری بتن، قیمت پرایمر اپوکسی بتن، قیمت پرایمر اپوکسی – پلیمری بتن می توانید با کارشناسان تخصصی کلینیک بتن ایران در ارتباط باشید.

 

 

گروت G3 چیست؟

گروت مخلوطی از مواد سیمانی و آب، همراه با یا بدون سنگدانه می‌باشد که آب موجود در آن به حدی زیاد است که این ماده کاملاً جاری می‌شود.

از گروت برای پر کردن فضاهای خالی و تخلخل‌هایی که در عناصر مختلف ساختمانی ممکن است وجود داشته باشد، استفاده می‌شود. مخلوط کردن و تهیه‌ی گروت معمولاً ساده است و اگر به مقدار خیلی زیادی مورد نیاز نباشد، در همان محل پروژه انجام می‌شود. اما اگر مقدار گروت مصرفی زیاد باشد، سفارش به کارخانه‌های مربوطه داده می‌شود و گروت را با قیمت مناسب در آنجا تهیه خواهد شد. در گروت پایه سیمانیMTOFLOW2500 یا تیپ G2 معمولا سه جهت از بیس پلیت را می بندیم و دوغاب را به زیر بیس پلیت هدایت می کنیم در گروت اپوکسیMTOFLOW650 یا گروت G3 باید در مورد مدیریت صحیحی بکار برد چون بعد از اختلاط 3 جزء 25 دقیقه به ما مهلت می دهد تا آن را مصرف کنیم ،جهت اطلاع بیشتر با بخش فنی کلینیک بتن ایران تماس حاصل فرمایید.

 

  

 جهت اطلاع از نحوه خرید و قیمت انواع محصولات بتنی می توانید با مشاوران فنی کلینیک بتن ایران در تماس باشید.

 

 

021-45872

021-44604438

021-44464877

021-44549511

 





:: برچسب‌ها: پودر آببند بتن, اجرای پوشش ضد اسید, تست غیرمخرب بتن, آببندی مخازن بتنی, ملات نفوذگر آببند, پرایمر قیری, گروت G3 ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آذر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








مبلمان اداری
بهترین قیمت مبلمان اداری
www.fazagooya.com


تبلیغات در گوگل
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

قیمت مبلمان اداری
مبلمان و میز اداری با بهترین قیمت
www.afn-furniture.com

tehran hotel
ferdowsi hotel in tehran
www.ferdowsihotel.com/en

خرید گوسفند زنده
مرکز خرید گوسفند زنده
www.alivesheep.com

جراحی بینی
مرکز تخصصی خدمات زیبایی
www.clinicsurgery.ir

باغ عروسی
خدمات و تشریفات مجالس عروس
www.tashrifataroos.com

غرفه نمایشگاهی
طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی
www.rayka.design

باغ عروسی
خدمات مجالس صبور
www.tashrifatsabour.com

عینک آفتابی
نمایندگی کارل زایس در ایران
www.maadrac.com

کف کاذب
کف کاذب با بهترین کیفیت
www.azaran.com

تشریفات عروسی
تشریفات مجالس ثمین
www.tashrifatsamin.com

کاغذ دیواری
بهترین انواع کاغذ دیواری
www.azinzand.com/fa

خدمات مجالس
تشریفات مجالس مقصودلو
www.maghsoudloocatering.com

تخلیه چاه
شرکت خدمات فنی آریا
www.evacuation.ir

خرید ردیاب
بهترین ردیاب آنلاین خودرو
www.wizerco.com

جراحی بلفاروپلاستی
کلینیک چشم پزشکی بینایی
www.binaii.com

آتلیه کودک
آتلیه عکاسی کودک
www.bridalphotographystudio.com

دستگاه لیزر
شرکت بین المللی پرسناژ
www.personageco.com

تور کوالالامپور
آژانس مسافرتی آسمان آبی
www.asemanabi.net

ژل میکروسیلیس
تولید کننده مواد شیمیایی ساختمان
www.clinicbeton.ir

تور استانبول
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

هزینه کاشت مو
کلینیک های تخصصی زیبایی
www.clinichairtransplantation.com

تشریفات عروسی
تشریفات و خدمات ملل
www.melalceremony.com

تور استانبول ارزان
برگزار کننده بهترین تورهای استانبول
www.alefbatour.com

کلاس تیزهوشان راه اندیشه
آموزشگاه کنکور راه اندیشه
www.raheandisheh.ir

قفسه فروشگاهی
ساخت و اجرای سیستم قفسه بندی
www.fazasazanamin.com

بلیط هواپیما
خرید مستقیم بلیط هواپیما
www.jibojet.com

?
?
?

?
?
?

طراحی سایت و بهینه سازی سایت :پیام آوران پارسیان
وبلاگ مبلمان اداری فضاگویا
بهترین قیمت مبلمان اداری
fazagooya.blogspot.com

وبلاگ مبلمان اداری آفن
مبلمان اداری لوکس آفن
afn-furniture.blogspot.com

وبلاگ خدمات مجالس صبور
خدمات مجالس صبور
tashrifatsabour.blogspot.com

وبلاگ مبلمان اداری آذران
انواع مختلف پارتیشن های با کیفیت
azaran-fazanam.blogspot.com

وبلاگ تشریفات ثمین
تشریفات مجالس ثمین
tashrifatsamin.blogspot.com

وبلاگ کاغذ دیواری آذین زند
کاغذ دیواری کلاسیک با بیشترین تنوع
azinzand.blogspot.com

وبلاگ تشریفات عروسی مقصودلد
لوکس ترین باغ عروسی
maghsoudloocatering.blogspot.com

وبلاگ ردیاب وایزر
بهترین ردیاب آنلاین خودرو
wizerco.blogspot.com

وبلاگ کلینیک بینایی
کلینیک چشم پزشکی بینایی
binaii.blogspot.com

وبلاگ مجموعه برش لیزری پرسناژ
شرکت بین المللی پرسناژ
personageco.blogspot.com

وبلاگ آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی
آژانس مسافرتی آسمان آبی
asemaneabitravel.blogspot.com

وبلاگ کلینیک بتن ایران
تولید کننده مواد شیمیایی ساختمان
clinicbeton.blogspot.com

وبلاگ آژانس مسافرتی مهرپرواز سیوان
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
mehrparvaz.blogspot.com

وبلاگ تشریفات ملل
تشریفات و خدمات مجالس ملل
melalceremony1.blogspot.com

وبلاگ آژانس هواپیمایی الفبای سفر پارسیان
برگزار کننده بهترین تورهای خارجی
alefbatour.blogspot.com

وبلاگ مجموعه فضاسازان امین
طراحی و اجرای سیستم های قفسه بندی
fazasazanamin.blogspot.com

وبلاگ خرید اینترنتی بلیط هواپیما
خرید مستقیم بلیط هواپیما
jibojet.blogspot.com

طراحی وب سایت و سئو سایت :پیام آوران پارسیان

وبلاگ مبلمان اداری فضاگویا
بهترین قیمت مبلمان اداری
fazagooya.wordpress.com

وبلاگ مبلمان اداری آفن
مبلمان اداری لوکس آفن
afnfurniture.wordpress.com

وبلاگ خدمات مجالس صبور
خدمات مجالس صبور
tashrifatsabour.wordpress.com

وبلاگ مبلمان اداری آذران
انواع مختلف پارتیشن های با کیفیت
azaranblog.wordpress.com

وبلاگ تشریفات ثمین
تشریفات مجالس ثمین
tashrifatsamin.wordpress.com

وبلاگ کاغذ دیواری آذین زند
کاغذ دیواری کلاسیک با بیشترین تنوع
azinzand.wordpress.com

وبلاگ تشریفات عروسی مقصودلد
لوکس ترین باغ عروسی
maghsoudloocatering.wordpress.com

وبلاگ ردیاب وایزر
بهترین ردیاب آنلاین خودرو
wizerco.wordpress.com

وبلاگ کلینیک بینایی
کلینیک چشم پزشکی بینایی
binaii.wordpress.com

وبلاگ مجموعه برش لیزری پرسناژ
شرکت بین المللی پرسناژ
personageco.wordpress.com

وبلاگ آژانس مسافرتی آرزوی آسمان آبی
آژانس مسافرتی آسمان آبی
asemaneabitravel.wordpress.com

وبلاگ کلینیک بتن ایران
تولید کننده مواد شیمیایی ساختمان
clinicbeton.wordpress.com

وبلاگ آژانس مسافرتی مهرپرواز سیوان
آژانس هواپیمایی مهرپرواز
mehrparvaz.wordpress.com

وبلاگ تشریفات ملل
تشریفات و خدمات مجالس ملل
melalceremony.wordpress.com

وبلاگ آژانس هواپیمایی الفبای سفر پارسیان
برگزار کننده بهترین تورهای خارجی
alefbasafar.wordpress.com

وبلاگ مجموعه فضاسازان امین
طراحی و اجرای سیستم های قفسه بندی
fazasazanamin.wordpress.com

وبلاگ خرید اینترنتی بلیط هواپیما
خرید مستقیم بلیط هواپیما
jibojet.wordpress.com

طراحی وب سایت و سئو سایت :پیام آوران پارسیان